ראשי » חללי עבודה משותפים » 5 שינויים חשובים במתחמי עבודה משותפים, בעקבות נגיף הקורונה

מגפת הקורונה טלטלה את העולם – איך זה משפיע על מתחמי העבודה?

עמיתים לעבודה אשר עבדו זה לצד זה בסביבת עבודה תוססת ופרודוקטיבית, עובדים כעת כולם מהבית. עבור רבים, המושג 'עמיתים לעבודה' שווה ערך לאווירת עבודה מהנה שבה כולם חברים בקהילה. היבט זה של עבודה משותפת עם עמיתים חסר מאוד לעובדים המרותקים כעת לבתיהם.

בעוד שלעבודה מהבית יש הטבות משלה, לטווח הרחוק, שוק מתחמי העבודה המשותפים ימשיך להתפתח כתעשייה של מיליוני דולרים שתומכת בצמיחת חברות סטארט-אפ ועסקים קטנים.

כמובן, יהיו שינויים (או ליתר דיוק שיפורים) במרחב העבודה, כצפוי מצד חברות אשר כבר נמצאות במתחמי עבודה משותפים, עוד לפני התפשטות נגיף הקורונה.

בדיקת בריאות למצטרפים חדשים למתחם

המגפה הינה וגם תהיה מכה גדולה עבור מרבית העסקים, כולל ספקי שטחי משרדים גמישים ומשותפים. סביר להניח שחללי עבודה לא יראו צמיחה בקהל הלקוחות בעתיד הנראה לעין, כפי שיקרה בענפים רבים אחרים.

עם זאת, המגיפה תהיה לא יותר מאשר שיהוק בצמיחה המהירה ובפופולריות של שוק העבודה המשותפת. לא יעבור זמן רב וחללי העבודה המשותפים יתחילו להתמלא בפניות חדשות של בעלי עסקים קטנים וסטארטאפים שרוצים לקפוץ על הרכבת.

ברגע שהמגפה תפוג, חברות שיחזרו לעבוד במרחב העבודה המשותף שלהן ירצו לראות כי מתבצעות בדיקות בריאות נאותות למצטרפים חדשים. לכן, יש לתכנן תהליך סינון בריאותי מובנה על ידי ספקי חלל לעבודה כדי להבטיח את שלומם של כל הלקוחות.

פוקוס חזק (יותר מאי פעם) על היגיינת סביבת העבודה

זה כמעט מובן מאליו שמרחבי העבודה המשותפת צפויים להתייצב בפסגה מבחינת שמירה על היגיינה ותברואה במקום העבודה.
כלומר, שטחי המשרדים יהיו זרועים חומרי חיטוי לידיים, חבילות טישו וצוות ניקיון קפדן מתמיד. השירותים יהיו נקיים יותר מאי פעם.

המתחמים יציגו מדיניות עבודה חדשה וקפדנית, אשר תהיה מלאה בחוקים ברורים לגבי פינות הישיבה, המטבחים ועמדות העבודה המשותפות, וייווצרו כרזות חדשות כדי להזכיר לחברים לעבודה לשטוף ידיים באופן קבוע.

למעשה, סביבת הקו-וורקינג תהפוך לבטוחה יותר – עובדה אשר תעזור לעצור את התפשטותן של כל המחלות המדבקות, ולא רק את נגיף הקורונה.

בדיקות בריאות קבועות בחינם עבור שוכרים

חברות מוכרות רבות וותיקות עושות מעל ומעבר  על מנת ליצור תחושה כמו הקהילה בסביבת העבודה המשותפת על ידי אירוח פעילויות מגבשות לעתים קרובות, כגון מפגשי ארוחת בוקר, הקרנת סרטים ותחרויות של משחקים בהם כל העמיתים יכולים ליטול חלק.

מדי פעם, חלק ממתחמי העבודה המשותפים מספקים בדיקות בריאות בחינם לכל השוכרים.

עד תחילת 2020, בדיקות בריאות בחינם היו לא יותר מאשר בונוס נחמד למשוך לקוחות חדשים. אך כעת, חברות שנרשמו למרחב משותף יצפו כי מתחם העבודה יארח בדיקות בריאות תכופות על מנת להבטיח שכל מי שחולק את סביבת העבודה בריא. חברות סטארט-אפ השוקלות מעבר למרחבי עבודה משותפת עשויות לברר גם לגבי הטבות כאלה כתנאי הכרחי.

הרחבת יתרונות העבודה לעובדים אשר עובדים מהבית

אין מנוס מהעובדה שלצד המתחם המשותף, טרנד העבודה מרחוק נמצא במגמת עלייה גם כן. מגפת הקורונה תוביל לקידום טרנד העבודה המרוחקת וניתן לצפות כי מרחבי העבודה המשותפת ירחיבו את המתקנים שהם מספקים כדי להכיל גם עובדים עובדים מרחוק.

יתרונות אלה של משרד וירטואלי עשויים לכלול הקמת רשת אינטרנט אלחוטי עוצמתית, מנוי בחינם לתוכנות תקשורת או חברות בחדר כושר לעובדים מרוחקים בחברות הסטארט-אפ הפועלות בעיקר מחלל העבודה.

עם זאת, רק הזמן יגיד אם חללי עבודה משותפים צפויים להרחיב את היתרונות והמתקנים שיתאימו לעבודה מרחוק ואם הם יהיו מוכנים.

שינוי במערך המשרד

יתרה על כל הנאמר עד כה, מכיוון שחברות ממשיכות לעבוד מחללי עבודה משותפים, הן היו מצפות כי פרוטוקול ריחוק חברתי ייכנס לתוקף במרחב העבודה. זה כרוך בשמירה על מרחק פיזי מינימלי בין עמיתים לעבודה בכל עת בעזרת מתווה משרדי שונה ותחנות עבודה מפוזרות יותר.

זה יכול להיות כרוך במדיניות הקוראת לחברות לעבוד במשמרות (קפסולות) כדי להבטיח שמרחב העבודה לא שופע אנשים בקשר הדוק זה עם זה.

מחשבות אחרונות

נראה שאנחנו עדיין רחוקים מאוד מהבנה המלאה של נגיף הקורונה, אך בטווח הרחוק, בהתחשב ביתרונות השונים בעבודה במרחב עבודה משותף, התעשייה הזאת רק הולכת להתפתח ולגדול.

אם בכלל, המגפה תסייע בסופו של דבר בשיפור מרחבי העבודה והבריאות של השוכרים אותם.

יתכן שעניין אותך גם:

קטגוריות:

תפריט
דילוג לתוכן