ראשי » בלוג » האם העבודה בחללי עבודה משותפים מדרבנת פרודוקטיביות?

האם העבודה בחללי עבודה משותפים מדרבנת פרודוקטיביות?

מאת: עו"ד איל ראובן, מנכ"ל רשת DOGETHER חללי עבודה משותפים

אולי עבודה מהבית, נראית עכשיו כמו עבודת החלומות, אז תחשבו שוב. המחיר של בידוד חברתי, אי מעורבות במה שקורה בחברה, בעיות בניהול סדר היום ואפילו שעמום וחוסר בהשראה ועמידה במקום, ישבשו לכם עוד את החיים ואת השגרה.

העבודה במשרד נוחה יותר ואפקטיבית יותר – כי  למשרד אנו מגיעים בשביל לעבוד!

אייל ראובן

מחקרים רבים מדברים על הקשר בין הפרייה הדדית ושיתופיות לבין פרודוקטיביות בעבודה.

למשל, עבודות שדורשות תיאום בן עמיתים ועובדים וצוותים וחשיבה משותפת מחייבות משרד וחדרי ישיבות. בטח אם צריך לעבוד בצוותים ולחשוב יחד. שיחת ועידה טלפונית או מצולמת, אינה מייצרת את המתח את אותה מחויבות הנדרשת בין חברי קבוצה, אשר נוצרת באופן טבעי כשיש מפגש בשר ודם. כמו במפגשי זום. 

בהינתן לוחות זמנים נוקשים שהמשימות שלך משפיעות על אחרים, חייבים לעבוד בריכוז מלא, חייבים הפריה הדדית ומגע אנושי כדי להכיר באמת צרכים, אנשים, תחושות, לקבל השראה וכדי להיות יצירתי. 

אנחנו צריכים השראה ולא להיות לבד בבית. כאשר אנו עובדים בצוות או ליד אנשים נוספים, אנו יכולים לקבל פידבקים, משובים, להתקרב לקולגות שלנו, אנשים כמונו, לעבוד יחד איתם על פרויקטים נוספים, וסתם לפטפט בהפסקה או על קפה בלאונג׳. 

יזמים אשר עובדים לבד. לרוב מבוסס על אדם אחד, אולי עוד עובד אחד או שניים. אין להם חיכוך רוחבי עם קבוצת שווים. כל בעל עסק זקוק להשראה, להתייעצויות אינספור, ללמידה, איתור הזדמנויות לשיתופי פעולה ולהכוונות בכל רמה בתוך העסק. לכן, עליהם למצוא אותם באופן פרואקטיבי. 

גם אנשים שעבודתם מתבצעת לבד, מול מסך מחשב בלבד, נתרמים מיציאה מהבית לטובת מרחב ייעודי לעבודה. כאשר הם זקוקים לאוורור מהמסך, המרחב הייעודי יאפשר להם לזלוג מהמשימה רק במעט ולא לנטוש אותה לפרקי זמן ממושכים מידי. 

בחללי עבודה משותפים יש מודל כלכלי נוח ובסביבת עבודה שמדרבנת פרודוקטיביות. עצמאים נהנים ממשרד בתנאי התקשרות גמישים ומחירים נוחים, פטורים לחלוטין מתחזוקת המשרד והציוד, נהנים מעיצוב, ומעל הכל – במרחבים שיתופיים, יש ערך מוסף של קהילה תומכת.

בנוסף ומאוד חשוב, לקוחות מתרשמים פחות מעסק שעובד מהבית בהשוואה לעסק שעובד ממשרד. עסק שעובד ממשרד נראה רציני יותר ומקצועי יותר ואפשר להגיע אליו

חברות צמיחה – אם יש לכם תכנון לצמוח ולגדול, אם אתם רוצים להתרחב, אם אתם רוצים להכניס עוד עובדים לעסק שלכם, אי אפשר לעבוד מהבית.  חלל עבודה משותף מאפשר לכם גמישות מרבית. ניתן להגדיל את כמות העמדות/משרדים באופן מהיר מאד,  וכך גם הפוך. וזה קורה מאד מהר.

אין התחייבות – בשגרה של היום, מאד קשה להתחייב למשהו ובטח להוצאה גדולה כמו משרד.

בחלל עבודה משותף אין התחייבות. יש מסלולים שעתיים, יומיים ואף חודשיים. הכל על מנת להקל על חברה בתחילת הדרך.

בהצלחה.

לקריאת הכתבה על ההתאוששות המפתיעה של חללי עבודה משותפים באתר מעריב>>>

תפריט
דילוג לתוכן